Nie wiesz co napisać w ogłoszeniu aby było skuteczne? Skorzystaj ze wskazówek jak to zrobić, krok po kroku.

Rozumiemy, że ogłoszenie nie zawsze spełnia oczekiwania rekrutacyjne, ale bez obaw, nie wszystko stracone. Ogłoszenie możesz edytować w dowolnym momencie. Dlatego chcemy Ci pomóc, przekazując kilka wskazówek, jak ulepszyć ogłoszenie, aby dotrzeć do większej liczby kandydatów.

1) W tytule ogłoszenia podaj jak najdokładniejszą nazwę stanowiska.

Nagłówek to pierwsza rzecz, którą większość kandydatów zobaczy w ofercie pracy. Zalecamy podanie nazwy stanowiska, które najlepiej odpowiada temu, co będzie robił Twój przyszły pracownik.

U nas konieczne jest wybranie dokładnego adresu miejsca, w którym kandydat będzie pracował. Dzięki temu możemy pokazać, jak daleko od Ciebie znajduje się kandydat. Pracownicy wolą pracować w pobliżu miejsca zamieszkania, na rzecz dojazdu są nawet skłonni obniżyć swoje oczekiwania płacowe. Wiemy również z własnego doświadczenia, że pracownicy mieszkający w okolicy firmy przychodzą do pracy punktualnie i nie biegną na tramwaj, pociąg czy autobus przed szesnastą.

2) Przyporządkuj ogłoszenie jak najdokładniej do odpowiedniego zawodu. Możesz wybrać aż trzy opcje.

Jeśli odpowiadają opisowi stanowiska, wybierz wszystkie trzy zawody. Osoby poszukujące pracy również wprowadzają do aplikacji własne zawody. Dzięki temu ogłoszenie zostanie wyświetlone osobom, które w swojej okolicy poszukują pracy np. jako asystent, recepcjonista lub pracownik administracyjny.

3) W kilku słowach opisz, czym zajmuje się firma.

Wyróżnij się na tle innych firm i przyciągnij kandydatów. Napisz kilka zdań o tym, czym zajmuje się Twoja firma. Możesz dodać informacje o liczbie osób, które dla Ciebie pracują lub o dodatkach, które oferujesz.

4) Opisując stanowisko, kieruj się bezpośredniością i uczciwością.

Ludzie nie lubią czytać na telefonach komórkowych. Chcą szybko zorientować się, czego dotyczy oferta pracy i czy jest dla nich interesująca. Pisz zwięźle, do dyspozycji masz tekst do 500 znaków. Opisz krótko, co będzie należało do zadań nowego pracownika, jakie doświadczenie lub umiejętności są dla Ciebie kluczowe. Przewidujesz pracę zmianową, w niestandardowych godzinach? Przygotuj na to kandydata. Staraj się unikać pustych zwrotów używanych przez wszystkich innych, takich jak dynamiczny zespół lub stabilna firma. Wiele osób ma alergię na takie zwroty. Bądź szczery i nie przesadzaj z pozytywami, jeśli nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości.

Jak mógłby wyglądać przykładowy opis stanowiska?

„Poszukujemy kierowcy do nowej usługi rozwozu. Będziesz jeździł po Łodzi na naszych skuterach. Godziny pracy dostosujesz do swoich upodobań, ale czasami będziemy Cię również potrzebować w weekendy.”

„Poszukujemy doświadczonego baristy do naszej nowo otwartej kawiarni na Bemowie. Lubisz kawę i masz co najmniej 2 lata doświadczenia za barem? Dołącz do nas. Będziesz pracować z 5 młodymi ludźmi, którzy kochają kawę oraz dobrze zarobisz.”

„Interesujesz się ubraniami i potrafisz je sprzedawać? Dołącz do nas i zostań asystentem sprzedaży. Będziesz pracować w młodym zespole, a my damy Ci 20% rabatu na nasze towary. Bądź gotów do pracy zmianowej”.


5) Nie podawaj zbyt szerokiego zakresu wynagrodzenia, kandydat zawsze wyobrazi sobie siebie na niższym limicie płacowym.

U nas istotne i zalecane jest podanie wynagrodzenia. Jest tak, ponieważ od dawna wiemy, że znacznie więcej osób zareaguje na ogłoszenie, w którym podana jest pensja. Ale nie musisz podawać dokładnego wynagrodzenia, wystarczy wypełnić przedział/„widełki”. Nie zalecamy ustawiania zbyt szerokiego zakresu, ponieważ często zniechęca to kandydatów, zaniżają oni swoje możliwości i umiejscawiają się na tej dolnej granicy płacowej. Nie będą ufać przedziałowi wynagrodzenia między 8 000 a 16 000 PLN miesięcznie i uznają Cię za pracodawcę niegodnego zaufania. Szerszy zakres jest odpowiedni dla ofert z niższym wynagrodzeniem. Oferty z wyższym wynagrodzeniem są bardziej wiarygodne dzięki dokładniejszemu przedziałowi.


6) Pamiętaj o poprawnej pisowni.

To, jak piszesz ogłoszenie, reprezentuje Ciebie! Jeśli szukasz kogoś z "pżynajmniej angjelskim", możesz nam wierzyć, że nie znajdziesz najlepszych kandydatów. Warto przeczytać ogłoszenie dwa razy, a jeśli nie masz pewności, pokaż je komuś innemu.



7) Nie publikuj tego samego ogłoszenia kilka razy!

W Pracy za Rogiem chcemy pomóc Ci znaleźć najlepszych ludzi, którzy naprawdę polubią oferowaną przez Ciebie pracę. Staramy się znaleźć dla kandydatów pracę w pobliżu miejsca zamieszkania, dlatego konieczne jest podanie dokładnego miejsca pracy. Wiemy, że czasami zastanawiasz się, „ Co, jeśli umieszczę to samo ogłoszenie dwa razy lub w pobliskiej uliczce? Na pewno zwiększy to moje szanse, bo zgłosi się więcej osób i będę mógł dokonać lepszego wyboru”. Uwierz nam, to tak nie działa. Jeśli zamieścisz to samo ogłoszenie więcej niż raz, kandydaci zobaczą Twoją ofertę w aplikacji kilka razy z rzędu i uznają Cię za niegodnego zaufania pracodawcę, który musi „spamować” kandydatów. Ogłoszenie umieszczane wielokrotnie zmniejsza Twoje szanse na dobrych kandydatów.


Przeszliśmy razem przez całe ogłoszenie. Wierzymy, że te porady pomogą Ci napisać ogłoszenie, które zainteresuje największą liczbę kandydatów.



Życzymy powodzenia!

Czy masz jakieś pytania? Napisz do nas na pomoc@pracazarogiem.pl.

Może to Cię zainteresuje
Wszystkie posty

Super, że chcesz z nami znaleźć nową pracę lub pracownika! Zacznij od pobrania aplikacji. Oferty i potencjalni pracownicy już na Ciebie czekają.

Szukasz pracowników?

Pobierz aplikację dla firm.

Nyní na Google Play
Stáhnout v App Store

Szukasz pracy?

Pobierz aplikację dla pracowników.

Nyní na Google Play
App Gallery
Stáhnout v App Store


W Pracy za Rogiem masz największą szansę na znalezienie pracy blisko domu i zaprzestanie z dojazdami. Wybieraj spośród wolnych miejsc pracy i brygad w całej Polsce, na przykład w Warszawa, Kraków, Białystok, Kielce, Lublin, Bielsko-Biała, Wrocław, Bydgoszcz, Nowy Sącz, Poznań, Radom, Rzeszów, Szczecin, Częstochowa, Kalisz i wielu innych.

Używamy plików cookie, sprawdź Warunki korzystania z usługi. Chronimy również Twoje dane osobowe, zobacz Politykę prywatności.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki.