7 porad jak napisać dobrze ogłoszenie

Rozumiemy, że ogłoszenie nie zawsze realizuje oczekiwania rekrutacyjne. Ale bezobaw, nie wszystko stracone, ogłoszenie możesz edytować w dowolnym momencie. Dlatego chcemy Ci pomóc, przekazując kilka wskazówek, jak ulepszyćogłoszenie, aby dotrzeć do większej liczby kandydatów.

7 najważniejszych punktów:

1) W tytule ogłoszenia podaj jak najdokładniejszą nazwę stanowiska.

2) Jeśli możesz, przyporządkuj ogłoszenie jak najdokładniej do odpowiedniego zawodu.

3) W kilku słowach opisz, czym zajmuje się firma.

4) Opisując stanowisko, kieruj się bezpośredniością i uczciwością, ale nie zatracaj w tym prawdziwości i nie wyolbrzymiaj.

5) Nie podawaj zbyt szerokiego zakresu wynagrodzenia, kandydat zawsze wyobrazi sobie siebie na niższym limicie płacowym.

6) Pamiętaj o poprawnej pisowni.

7) Nie publikuj tego samego ogłoszenia kilka razy!

Tytuł ogłoszenia

Nagłówek to pierwsza rzecz, którą większość kandydatów zobaczy w ofercie pracy. Zalecamy podanie nazwy stanowiska, które najlepiej odpowiada temu, co będzie robił Twój przyszły pracownik.

W tytule ogłoszenia nie podawaj wynagrodzenia czy miejsca pracy. Od tytułu może zależeć, czy kandydat zainteresuje się Twoim ogłoszeniem, przemyśl to dobrze.

Gdzie będzie pracować?

U nas konieczne jest wybranie dokładnego adresu miejsca, w którym kandydat będzie pracował.

Dzięki temu możemy pokazać, jak daleko od Ciebie znajduje się kandydat. Pracownicy wolą pracować w pobliżu miejsca zamieszkania, na rzecz dojazdu są nawet skłonni obniżyć swoje oczekiwania płacowe. Wiemy również z własnego doświadczenia, że pracownicy mieszkający w okolicy firmy przychodzą do pracy punktualnie i nie biegną na tramwaj, pociąg czy autobus przed szesnastą.

Klasyfikacja zawodów

Możesz wybrać aż trzy zawody.

Jeśli odpowiadają opisowi stanowiska, wybierz wszystkie trzy zawody. Osoby poszukujące pracy wprowadzają własne zawody. Dzięki temu ogłoszenie zostanie wyświetlone osobom, które w swojej okolicy poszukują pracy np. jako asystent, recepcjonista lub pracownik administracyjny.

O firmie

Wyróżnij się na tle innych firm i przyciągnij kandydatów.

Napisz kilka zdań o tym, czym zajmuje się Twoja firma. Możesz dodać informacje o liczbie osób, które dla Ciebie pracują lub o dodatkach, które oferujesz.

Krótki opis stanowiska

Ludzie nie lubią czytać na telefonach komórkowych. Chcą szybko zorientować się,czego dotyczy oferta pracy i czy jest dla nich interesująca. Pisz zwięźle, do dyspozycji masz tekst do 500 znaków.

Postaraj się być bezpośredni i szczery. Opisz krótko, co będzie należało do zadań nowego pracownika, co jest dla Ciebie kluczowe, żeby umiał? Przewidujesz pracę zmianową, w niestandardowych godzinach? Przygotuj na to kandydata.

Staraj się unikać pustych zwrotów używanych przez wszystkich innych, takich jak dynamiczny zespół lub stabilna firma. Wiele osób ma alergię na takie zwroty. Bądź szczery i nie przesadzaj z pozytywami, jeśli nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości.

Jak mógłby wyglądać przykładowy opis stanowiska?

„Poszukujemy kierowcy do nowej usługi rozwozu. Będziesz jeździł po Łodzi na naszych skuterach. Godziny pracy dostosujesz do swoich upodobań, ale czasami będziemy Cię również potrzebować w weekendy.”

„Poszukujemy doświadczonego baristy do naszej nowo otwartej kawiarni na Bemowie. Lubisz kawę i masz co najmniej 2 lata doświadczenia za barem? Dołączdo nas. Będziesz pracować z 5 młodymi ludźmi, którzy kochają kawę i dobrze zarobisz.”

„Lubisz ubrania i potrafisz je sprzedawać? Dołącz do nas i zostań asystentem sprzedaży. Będziesz pracować w młodym zespole, a my damy Ci 20% rabatu na nasze towary. Bądź gotów do pracy zmianowej”.

Wynagrodzenie

U nas konieczne jest podanie wynagrodzenia.

Jest tak, ponieważ od dawna wiemy, że znacznie więcej osób zareaguje na ogłoszenie, w którym podana jest pensja. Ale nie musisz podawać dokładnego wynagrodzenia, wystarczy wypełnić przedział/„widełki”.

Nie zalecamy ustawiania zbyt szerokiego zakresu, ponieważ często zniechęca to kandydatów, zaniżają oni swoje możliwości i umiejscawiają się na tej dolnej granicy płacowej. Nie będą ufać przedziałowi wynagrodzenia między 8 000 a 16 000 PLN miesięcznie i uznają Cię za pracodawcę niegodnego zaufania. Szerszy zakres jest odpowiedni dla ofert z niższym wynagrodzeniem. Oferty z wyższym wynagrodzeniem są bardziej wiarygodne dzięki dokładniejszemu przedziałowi.

Pisownia

To, jak piszesz ogłoszenie, reprezentuje Ciebie! Jeśli szukasz kogoś z "pżynajmniej angjelskim", możesz nam wierzyć, nie znajdziesz najlepszych kandydatów. Warto przeczytać ogłoszenie dwa razy, a jeśli nie masz pewności, pokaż je komuś innemu.

To samo ogłoszenie zamieszczone wielokrotnie, jest szkodliwe

W Pracy za rogiem chcemy pomóc Ci znaleźć najlepszych ludzi, którzy naprawdę polubią oferowaną przez Ciebie pracę. Robimy w tym celu wszystko. Staramy się znaleźć dla kandydatów pracę w pobliżu zamieszkania, dlatego konieczne jest podanie dokładnego miejsca pracy. Wiemy, że czasami zastanawiasz się, a co, jeśli umieszczę to samo ogłoszenie dwa razy lub w pobliskiej uliczce, lub wiosce. Na pewno zwiększy to moje szanse, że zgłosi się więcej osób i będę mógł dokonać lepszego wyboru.

Uwierz nam, tak to nie działa. Jeśli zamieścisz ogłoszenie więcej niż raz, kandydaci zobaczą Twoją ofertę w aplikacji kilka razy z rzędu i uznają Cię za niegodnego zaufania pracodawcę, który musi „spamować” kandydatów.

Ogłoszenie umieszczane wielokrotnie zmniejsza Twoje szanse na dobrych kandydatów.

Przeszliśmy razem przez całe ogłoszenie. Wierzymy, że te porady pomogą CI napisać ogłoszenie, które zainteresuje największą liczbę kandydatów.

Życzymy powodzenia!

Czy masz jakieś pytania? Napisz do nas na pomoc@pracazarogiem.pl.


Pobierz odpowiednią aplikację

Szukasz pracowników?

Pobierz aplikację dla firm.

Nyní na Google Play

Stáhnout v App Store

Szukasz pracy?

Pobierz aplikację dla pracowników.

Nyní na Google Play

Stáhnout v App Store



Używamy plików cookie, sprawdź Warunki korzystania z usługi. Chronimy również Twoje dane osobowe, zobacz Politykę prywatności.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki.